Σεμινάριο με θέμα «Η βιωματική μάθηση στην προαγωγή θετικών συμπεριφορών υγείας» πραγματοποιεί η Εταιρία Κοινωνικής Ψυχιατρικής και Ψυχικής Υγείας σε συνεργασία με τη Διεύθυνση Δ.Ε. Πειραιά δια της Υπευθύνου Αγωγής Υγείας, κας Ιωάννας Μποσινάκη. Το σεμινάριο-που απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς- περιλαμβάνει δύο συναντήσεις τετράωρης διάρκειας στις 14 και 21 Φεβρουαρίου 2019, με την πρώτη να αφορά στην «Εισαγωγή στη μεθοδολογία της βιωματικής μάθησης – Δημιουργία κλίματος εμπιστοσύνης στην τάξη και δέσιμο ομάδας» και η δεύτερη στη «Μεθοδολογία, τεχνικές και εφαρμογή της βιωματικής μάθησης» αντίστοιχα. Το σεμινάριο υλοποιείται στο πλαίσιο του προγράμματος του πιλοτικού προγράμματος «Ενδυνάμωση-ενίσχυση της ψυχικής ανθεκτικότητας παιδιών και εφήβων που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες 2018-2019» που υλοποιείται με χρηματοδότηση της Περιφέρειας Αττικής και έγκριση του Υπουργείου Παιδείας με την υπ’ αριθμ πρωτ. Φ2.1/74214/17102018/Δ7 έγκριση του ΥΠΠΕΘ.
Στόχος του εκπαιδευτικού σεμιναρίου, στο οποίο συμμετέχουν εκπαιδευτικοί όλων των ειδικοτήτων των σχολικών μονάδων της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Πειραιά, είναι η εξοικείωση των εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης με τις βασικές έννοιες και αρχές, τη μεθοδολογία και τις τεχνικές βιωματικής μάθησης. Μέσα από ένα πλούσιο υλικό και μέσω της λειτουργίας εργαστηρίων προσομοίωσης, επιχειρήθηκε στην πρώτη συνάντηση με τους εκπαιδευτικούς η προσέγγιση των βασικών εννοιών, της μεθοδολογίας και των αρχών της βιωματικής μάθησης, μέσα από ερωτήματα, όπως “Πώς κερδίζεται το ενδιαφέρον, η προσωπική εμπλοκή των μαθητών στη διαδικασία της γνώσης και πώς ενισχύεται η ερευνητική ικανότητα των μαθητών, και η ικανότητα προσπέλασης και επίλυσης προβλημάτων; Πώς μπορεί ο εκπαιδευτικός στο σύγχρονο σχολείο να αφουγκράζεται τον παλμό της δυναμικής της ομάδας της τάξης του και πώς μπορεί να παρεμβαίνει δημιουργικά, ώστε να αξιοποιεί το «κλίμα» αυτό προς όφελος της μαθησιακής διαδικασίας, της συνεργασίας και εντέλει της προσωπικής ανάπτυξης των μαθητών, τον απώτερο, δηλαδή, αυτό στόχο κάθε μαθησιακής διαδικασίας; Πώς μπορεί ο εκπαιδευτικός να εγκαθιστά ένα υποστηρικτικό πλαίσιο στην τάξη ευοδώνοντας τη δημιουργία ενός κλίματος αποδοχής, ενδιαφέροντος, εμπιστοσύνης, ασφάλειας και ομαδικότητας;
Στόχος του δεύτερου στη σειρά σεμιναρίου είναι να εξοπλιστούν οι συμμετέχοντες στη χρήση τεχνικών βιωματικής μάθησης, όπως ενεργητική ακρόαση-αναπλαισίωση, παιχνίδι ρόλων, αφηγηματική ανασύνθεση, ταξίδι κατευθυνόμενης φαντασίας, δραματοποίηση, δραστηριότητες παραγωγής δημιουργικού λόγου, δημιουργία εκπαιδευτικού υλικού κ.ά
Την έναρξη των σεμιναρίων χαιρέτισαν ο κ. Αχιλλέας Μανδρίκας, Συντονιστής Εκπαιδευτικού Έργου Αειφορίας του 6ου ΠΕΚΕΣ Αττικής, η κα Ιωάννα Μποσινάκη, Υπεύθυνη Αγωγής Υγείας ΔΔΕ Πειραιά, η κα Σμαράγδα Κόλλια, Διευθύντρια του 7ου ΓΕΛ Πειραιά και οι Συνεργάτες της ΕΚΨ&ΨΥ: η κα Δέσποινα Κατσούδα, Ειδική εκπαιδευτική ψυχολόγος, MSc Κοινωνικής Ψυχιατρικής και Παιδοψυχολογίας, η κα Φωτεινή Καπή, Ψυχοπαιδαγωγός – Δραματοθεραπεύτρια, η κα Πόπη Τεμεκενίδου, Ψυχολόγος και η κα Βαρβάρα Τσουγκράνη, Ψυχολόγος.
Το δεύτερο σεμινάριο χαιρέτισαν η κα Ιωάννα Μποσινάκη, Υπεύθυνη Αγωγής Υγείας ΔΔΕ Πειραιά και η κα Σμαράγδα Κόλλια, Διευθύντρια του 7ου ΓΕΛ Πειραιά και οι Συνεργάτες της Εταιρίας Κοινωνικής Ψυχιατρικής και Ψυχικής Υγείας.